بهبود رتبه یک سایت در نتایج موتورهای جستجو و به دست آوردن تعداد کاربر بیشتر نیاز به انجام کارهای مختلفی است که سئوی آن پیج یا سئو داخلی یکی از این موارد است. در این فرآیند کلیه موارد مربوط به ساختار سایت و بخش داخلی آن با توجه به استاندارد موتورهای جستجو و با در نظر گرفتن تجربه کاربری بهینه می‌شوند. تغییرات به وجود آمده باعث می‌شود که سایت شما از نظر موتورهای جستجو رتبه بالایی به دست آورده و اصطلاحاً سئو باشد.

حالا اگر شما به فکر انجام سئو داخلی برای وب سایت یا برای فروشگاه اینترنتی خود هستید در اینجا بخش‌های مختلف را به شما خواهیم گفت تا به صورت مرحله به مرحله آنها را انجام دهید. در ادامه مطلب همراه آرنا لرن باشید

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی یا سئو آن پیج (On page SEO) به تغییرات و بهینه سازی هایی گفته می‌شود که روی بخش‌های داخلی سایت از لحاظ محتوایی و گرافیکی انجام می‌گیرد و آن را بر مبنای استانداردهای موتورهای جستجو و تجربه کاربران آماده سازی می‌کند. این تغییرات شامل استفاده از لینک داخلی، سیستم ناوبری مناسب، طراحی گرافیک استاندارد و سایر موارد مشابه آن‌ها می‌شود که باید هم برای کاربر جذاب باشد و هم بر مبنای خواسته موتورهای جستجو صورت گیرد.

شما برای سئو داخلی باید بخش‌های زیر را به ترتیب انجام دهید:

بهینه سازی عناوین سایت و هدینگ ها

تگ تایتل یا عنوان یکی از اصلی‌ترین فاکتورها در سئو داخلی محسوب می‌شود که هم در جذب کاربر و هم در راضی نگه داشتن خزنده موتورهای جستجو تأثیر گذار است. در عنوان سایت و مطالب آن باید از کلمه کلیدی استفاده شود و حتی الامکان در ابتدای عنوان آورده شود. در ضمن استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و همچنین کلمات کلیدی LSI شانس شما را برای بهینه کردن عنوان سایت و عنوان مطلب‌ها بالا می‌برد. در ضمن سعی کنید که از کلمه کلیدی در تگ H2 و H3 هم استفاده کنید.

بهینه کردن تگ توضیحات متا

optimize Meta

توضیحات متا یا متا دیسکریپشن از مهمترین بخش‌ها در سئو داخلی محسوب می‌شود که به درک خزنده موتورهای جستجو از محتوای صفحه کمک می‌کند. در ضمن این توضیحات در همان ابتدا به کاربر نشان داده می‌شود تا برمینای آن روی صفحه کلیک کند. برای نوشتن توضیحات متا حداقل یک بار از کلمه کلیدی استفاده کنید و بیش از دوبار هم کلمه کلیدی را نیاورید. در ضمن بخش‌های اصلی متن باید در این قسمت آورده شود که به نوعی خلاصه متن صفحه و ساختار آن باشد.

استفاده از محتوای جذاب و منحصر به فرد

اخیراً گوگل اعلام کرده که استفاده از محتوای تکراری و کپی شده در وب سایت می‌تواند منجر به پنالتی شدن و مجازات شدن سایت شود. بنابراین بخش دیگری از سئو داخلی سایت مربوط به نوشتن محتوای جذاب و یونیک است. بنابراین هم برای محتوای بخش وبلاگ و هم برای توضیح محصولات خود حتماً از محتوای خاص و غیر کپی استفاده کنید تا ارزش بالایی از طرف خزنده‌های موتورهای جستجو بگیرید.

به خاطر داشته باشید که گوگل اهمیت ویژه‌ای به جذاب بودن محتوا برای کاربر می‌دهد و سعی کنید که محتوای شما شامل تکرار بیش از حد کلمه کلیدی و خانواده‌های آن نباشد.

استفاده بهینه از لینک داخلی

لینک سازی داخلی

بخش مهم دیگر از سئو داخلی مربوط به لینک داخلی است. لینک داخلی یا اینترنال لینک از دو جهت برای سایت شما اهمیت دارد. در وهله اول این لینک‌ها به مانند پل ارتباطی بین مطالب مختلف شما هستند و کاربر در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر یا نیاز به محصول خاصی داشته باشد، با استفاده از این لینک می‌تواند بین صفحات مختلف شما جابجا شود. این به تجربه کاربری و طراحی ux سایت شما کمک می‌کند.

اما لینک داخلی به معنی انتقال اعتبار یک صفحه به صفحه دیگر است. بنابراین شما می‌توانید از این طریق اعتبار برخی از صفحات خود را بالا ببرید و اصطلاحاً در نتایج موتورهای جستجو به رتبه بهتری دسترسی پیدا کنید. فقط توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از لینک داخلی نمره منفی دارد و بهتر است که به طور میانگین برای هر ۱۰۰۰ کلمه ۳ عدد لینک داخلی داشته باشید.

بهینه سازی آدرس اینترنتی یا آدرس url برای سئو داخلی

طبق گفته گوگل آدرس اینترنتی تأثیر مستقیمی روی امتیاز شما به عنوان سئو ندارد، اما می‌تواند به شکل‌های مختلف روی دسترسی خزنده‌ها به صفحات مختلف وب سایت شما و همچنین دسترسی کاربران به محتوا تاثیرگذار باشد. در وهله اول سعی کنید که در آدرس اینترنتی صفحات مختلف سایت خود حتماً از کلمه کلیدی در همان صفحه استفاده کنید. هرچه آدرس اینترنتی شما ساده‌تر باشد و نوشتن آن برای کاربر راحت‌تر باشد بهتر است.

در ضمن استفاده از اعداد و شماره‌ها و همچنین حروف غیر مرتبط در نوشتن آدرس اینترنتی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. نکته مهم دیگر اینکه نوشتن فارسی یا انگلیسی آدرس url چندان مهم نیست و خزنده‌های گوگل بسیار هوشمندتر و پیشرفته‌تر از حد تصور ما هستند.

استفاده از نویگیشن و ناوبری برای اولویت بندی صفحات مختلف

به هر اندازه که شما در اولویت بندی صفحات سایت خود موفق عمل کنید، موتورهای جستجو و خزنده‌های آنها هم می‌توانند این اولویت‌بندی را تشخیص دهند. نکته جالب در مورد ناوبری صفحات این است که صفحه اصلی سایت همیشه اعتبار و اقتدار بالاتری دارد. از طرف دیگر خود شما هم مایلید که همیشه صفحه اصلی بالاترین اعتبار ممکن را داشته باشد. بنابراین بخشی از سئو داخلی وب سایت شما شامل استفاده از نویگیشن و ناوبری است.

جالب است بدانید که استفاده از ناوبری در سایت باعث می‌شود که صفحات به ترتیب و اولویت قرار گیرند و از همه صفحات اعتبار به دست بیاورند. این به شما کمک می‌کند که امتیاز بیشتری برای برخی از صفحات سایت خود به دست بیاورید.

 

منبع : سئو داخلی


مدیر سئو سایت ,داخلی ,سئو ,استفاده ,صفحات ,هم ,سئو داخلی ,موتورهای جستجو ,استفاده از ,لینک داخلی ,می‌شود که ,کلمه کلیدی استفاده ,خزنده موتورهای جستجو ,داخلی محسوب می‌شود ,نتایج موتورهای جستجومنبع

سئو داخلی یا seo on page

همه چیز درباره آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل و تاثیرش بر وب‌سایت‌ها

چگونه محصول خود را سئو کنیم؟

seo

تاثیر فیسبوک روی سئو

خرید اکانت moz

سئو کلاه سفید چیست؟

مشخصات

آخرین جستجو ها

اینجا همه چی هست وبلاگ دبستان مشهدی فرد nico9e1ynw Teren پارتی دونه دونه DJ Roham همه چی موجوده دستمزد رنگ کار ساختمان فروشگاه 09197977577 | فروش فلزیاب فلزیاب Zodiak TL 10000