گوگل دروازه ی ورود افراد به دنیای اینترنت است. پس از جستجو کلمه کلیدی خاص 10 نتیجه در صفحه اول نتایج جستجو قرار میگیرند که هر کدام به ترتیب کلیک بیشتری خورده و در نهایت بازخورد بیشتری را نیز برای وب سایت به همراه دارند در اینجاست که اهمیت بهینه سازی موتور جستجو (سئو) مشخص می شود.
سئو فارسی شده کلمه SEO و مخفف واژه Search Engine Optimization است.به معنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو همانند بینگ، گوگل و یاهو می باشد.
سئو بهترین روش دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال است چرا که سایت هزینه ای بابت قرار گیری در نتایج جستجو گوگل پرداخت نمی کند.
هر وبمستری تلاش برای کسب رتبه اول در گوگل یا حداقل قرار گیری در صفحه اول نتایج گوگل بین 5 رتبه اول را دارد چرا که ترافیک بیشتری وارد سایت شده و در نتیجه منجرب به کاهش رتبه الکسا، افزایش اعتبار سایت، برندینگ، فروش بیشتر محصولات و خدمات می شود.
موتور های جستجو هرگز الگوریتم ها و فاکتور های رتبه بندی خود را به صورت عمومی اعلام نمی کنند گرچه برخی از آنها مانند تاثیر گذاری SSL، بک لینک، ساختار مناسب، لینک دهی داخلی، محتوا با کیفیت و … اشاره کرده اند.
برای درک مفهوم سئو ابتدا باید بدانید که موتور جستجو چطور کار می کند. موتور جستجو با دنبال کردن لینک ها در وب صفحات را شناسایی می کند. ربات خزنده گوگل پس از ورود به صفحه آن را به نوعی برای بررسی (Render) به دیتابیس گوگل ارسال کرده و به سایت بر اساس فاکتور های رتبه بندی امتیازی داده می شود که آن مشخص کننده جایگاه کلمات کلیدی در صفحه در نتایج جستجو گوگل است.
همه چیز درباره آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل و تاثیرش بر وبسایتها